V tem članku boste zvedeli:

  • kaj je Vizualni Branding in kako lahko pomaga vašemu podjetju.
  • kaj vizualna podoba je in zakaj je pravzaprav pomembna.
  • tri stvari, ki so ključne za učinkovito vizualno podobo, s katero se kupci poistovetijo.

Kaj vizualna podoba je in zakaj je pravzaprav pomembna?

Nekateri vizualno podobo imenujejo tudi celostno grafično podobo podjetja. In čisto lahko se zgodi, da boste naleteli tudi na izraz vizualna identiteta podjetja. Zajema vizualne elemente (logotipe in druge simbole, fotografije, barve, vzorce, pisave, ilustracije,…) in ves vidni material s katerim se podjetje redno predstavlja. To so po navadi vizitke, brošure, knjige, internetne strani, majice, zunanji in notranji napisi, promocijska darila itd.

V angleščini pa boste, zaradi novih smernic v poslovanju kot je na primer vključevanje kupcev, naleteli na izraz Visual Brand Identity Design. V slovenščini temu pravimo “Vizulani Branding”.

Branding na kratko pomeni kaj o vas mislijo ostali, med njimi tudi vaše stranke. Obstajata pa dva načina brandinga. Nameren in nenameren. Slednjega imamo večinoma v vsakdanjem življenju v medosebnih odnosih. Kar se tiče vašega podjetja vam zelo koristi, če je ta nameren, bolj strateški.

Vas zanima zakaj? Pojasnim kmalu, a najprej razložim izraz branding, tako bo vse skupaj imelo več smisla. Izraz “branding” izhaja iz Združenih držav Amerike in pomeni žigosanje. Ameriški rejci govedi so imeli svojo teleta v skupni ogradi. In ko so teleta ponujali potencialnim kupcem, so kupci v vsej zmešnjavi in podobnosti telet po zaslugi žiga ugotovili kdo je njihov lastnik in kakšno kvaliteto lahko zaradi tega pričakujejo. S pomočjo žiga so se torej odločali za nakup določnih telet.

Toliko o izvoru. Drugače pa, saj se spomnite industrijske revolucije? No jaz se je ne, sem pa prvič zanjo, mislim da, izvedela v šoli. Takrat je svet preplavil parni stroj, ki je bil eden izmed dejavnikov, ki so močno pospešili gospodarsko rast. Za Slovence se je industrijska revolucija pričela s tiskarko in papirno industrijo. Če še ne veste, v primerjavi z ostalimi državami ima Slovenija papirnih izdelovalnic in tiskarn “kot listja in trave”. In to vse zaradi podlage, ki jo je dala industrijska revolucija.

Zakaj to pišem, me vprašate? Nekako v tem obdobju so v komercialnem smislu vizualno identiteto prvi začeli uporabljati prav tiskarji. In to zaradi tega, ker so imeli zaradi hitre gospodarske rasti konkurenco. Material za tiskanje je postal količinsko in finančno bolj dostopen, in to je pomenilo, da je kar “vsak” lahko postal tiskar. In seveda ponujal svoje storitve po veliko bolj ugodni ceni. Si predstavljate? Stranke so seveda izbirale cenejše storitve. Seveda te storitve niso bile vedno tudi najkakovostnejše, izdelki pa ne takšni, kot so jih stranke pričakovale. Tiskarji, predvsem tisti, ki so še naprej želeli delati kakovostno in obdržati stranke, so začeli s svojimi žigi oz. grbi, danes bi jim lahko rekli logotipi, kupcem sporočati kdo so in kaj stranke od njih lahko pričakujejo. Vizualna podoba podjetja se je torej razvijala, in še zmeraj se, zaradi konkurence.

Menite, da nimate konkurence? Potem vizualno podobo lahko izkoristite kot so jo izkoriščali rimski cesarji ali pa npr. naši celjski grofje. Za razkazovanje moči in avtoritete nad svojimi tlačani in konkurenčnimi provincami. Šalo na stran. Seveda imate konkurenco.

“Današnji trg se ne odziva več na tisto vrsto oglaševanja, ki je deloval v preteklosti. Obstaja preveč izdelkov, preveč podjetij, preveč marketinškega hrupa.”

To so besede pionirjev marketinga Jack Trouta  in Al Riesa, ki sta jih izrekla že davnega leta 1972.

No, kot vidite težave ostajajo, a načini in orodja kako se jih lotevati pa se spreminjajo. In potem se pojavi kakšna potencialna stranka, ki rada malo izziva, česar se sicer zelo veselim in začne z vprašanji: “Ja, Katja kako pa boš ti meni zagotovila, da bo zadeva privlačna? Kako pa vem, da boš ti naredila tako, da bo meni všeč in da bom kaj zaradi tega zaslužil?”

In jaz vedno z veseljem odgovorim:

“Te tri stvari so ključne za uspešno in privlačno vizualno podobo podjetja:

  1. Razumeti morate sebe, svoje podjetje in ga sprejeti takega kot v resnici je. Pri vsakem vidiku podjetja je ključen kupec. A tukaj je ena redkih priložnosti, da se osredotočite na svoje vrednote. Na svoje karakteristike, ideje in prepričanja, ki privlačijo prave kupce in ki vam pomagajo, da z vami ostanejo pravi kupci. Saj so zaradi idej, prepričanj in vrednot s katerimi se ljudje poistovetijo pripravljeni plačati več.
  2. Razumeti morate svoje stranke, in jih sprejeti take kot so. Kdaj vprašate svoje stranke zakaj so kupile pri vas? Jih vprašate kako so ob prvem srečanju z vami, mislili da jim lahko pomagate? Ste jih vprašali? Ste jih vprašali ali so z vašo storitvijo zadovoljni? Ali poznate njihova upanja, strahove, želje, ambicije, mnenja , prepričanja, probleme in bolečine? V večini primerov se to ne zgodi, ali pa vprašajo stranko šele ko odhaja. Takrat je že prepozno. Stranki se takrat z vami ne da več ukvarjati, saj hoče čim hitreje stran. Ali veste, kaj vaše stranke vedo o vas? Večkrat so slišali za vas, bolj vas poznajo in bolj pomembni postajate za njih. In s tem raste tudi pomembnost vizualne podobe podjetja. Verjetno boste presenečeni, ampak tudi raziskave to potrjujejo, da vizualna podoba podjetja igra veliko večjo težo pri povečanju zvestobe kupcev in zaposlenih. In to ogromno pripomore, da vaši kupci in zaposleni postanejo ambasadorji vašega podjetja. Še posebej, če dobijo občutek, da so prispevali k ustvarjanju zgodbe vašega podjetja. O vas govorijo, delijo vaše objave na socialnih omrežjih in nosijo majice z vašo vizualno podobo. Ali pa pijejo z vaše skodelice, brez katere si ne predstavljajo jutranje kave. Marsikodo se že zaveda, da bo iz poplave drugih ponudnikov izstopal tako, da bo pomoč poiskal pri svojih strankah. Le te najbolj poznajo, so čustveno (pozitivno ali negativno) najbolj vpletene v vašo storitev in vam zaradi tega prinašajo ali odnašajo denar. Zato je, konec koncev, njihove mnenje edino, ki šteje.
  3. Razumeti morate svojo konkurenco. Veste kdo je vaša konkurenca? Če prodajate tekaške superge, ni nujno, da je vaša konkurenca športna trgovina, ki prav tako prodaja superge. Lahko je vaša konkurenca športni trener, ki trdi, da nikar ne kupujte tekaških superg in ne zaupajte prodajalcem, saj je problem v tem, da vas mora pravilno naučiti teči, ne pa v napačnih supergah. Ali še huje, da ne rabite ne superg in ne trenerja, saj vas bo nekdo naučil meditirati in počutili se boste kot, da že od rojstva pravilno tečete v vrhunskih supergah. Seveda bi bilo super imeti kar vse troje. In še več, da bi se bila konkurenca pripravljena z vami dopolnjevati.”

Kaj ima pa to veze z vizualno podobo? Ogromno, ker tukaj se dela razlika. Vse tri točke vam dajo uvid v vašo podobo, ne samo z vašega zornega kota, temveč tudi s kota vaši kupce in vaše konkurence. Iz tu izhajajo vaši glavni atributi in atributi so tisti elementi, ki jih prevajamo v vizualno obliko, ki postane prepoznavna podoba podjetja.

Res je. Vizualno branding ne nadomešča tega, da imate odlično storitev ali vrhunske izdelke. Ne nadomešča tega da imate super zaposlene in da zelo dobro skrbite za soje stranke. Ne nadomešča vašega profesionalnega marketinga in neizmerno dobro vpeljano prodajo. Ampak dobra vizualna identiteta bo vašim strankam pomenila prav vse to.

Kupite?

Avtorica: Katja Vresk, natančna grafična oblikovalka

Katja je je oseba, ki je tako firbčna, da se je prav zaradi tega odločila za oblikovanje. Tako lahko odkriva vedno nove stvari ne da bi se ji skurila varovalka. Grafično oblikovanje združuje s kvalitativno raziskavo trga, saj ji je vedno cilj, da je vizualna komunikacija zares uspešna. Rada se mreži, tudi virtualno in zato ste vabljeni, da se z njo povežete preko Linkedin-a ali Facebook-a. Še danes! 

Viri:

  • Kulundžič. (1967). Zgodovina knjige. DZS
  • Trout, A. Reis. (Republished 2001). Positioning: The bettle for your mind. McGraw-Hill Education, USA
  • M.K. Ruzzier, M. Ruzzier. (2015). Startup branding funnel: Find out your perfect brand-market fit to hack your growth. Meritum
  • https://digitalsynopsis.com/design/how-your-brain-sees-a-logo/
  • https://sloanreview.mit.edu/article/the-power-of-a-good-logo/

P. S.: Zelo veliko odgovorov na zgornja vprašanja lahko dobite tudi s pomočjo razumevanja svojega poslovnega modela. Osnovno razumevanje lahko pridobite na enodnevni delavnici. Poleg tega, da boste bolje razumeli kaj pravzaprav nudite svojim kupcem, boste s tem sebi in Katji prihranili čas in hitreje želi rezultate sodelovanja.

Show Buttons
Hide Buttons