Pametni (res) pišejo!

Precej znano dejstvo, ne pa tudi vsakomur samoumevno, je, da samo razmišljanje (ali govorjenje) o tem, kaj bi radi, samo po sebi še ne vodi k rezultatom. Pot k njim vodi od besed k dejanjem. Za začetek si na primer zapišemo svoje cilje. To je v bistvu že njihova prva fizična manifestacija, ki se lahko zgodi le, če smo pripravljeni vzeti v roke pisalo. Da bo vse skupaj lažje razumljivo, si zamislimo hišo, ki jo želimo zgraditi. Če odmislimo, da najprej potrebujemo gradnji namenjeno zemljišče  (če torej predpostavimo, da to že imamo), se lahko vprašamo, kaj potrebujemo, da bomo lahko začeli graditi. Odgovor je seveda znan. To je gradbeno dovoljenje, ki ga pod ustreznimi pogoji lahko pridobimo na osnovi načrta za pridobitev gradbenega dovoljenja, za samo gradnjo pa potrebujemo projekt za izvedbo.

In zdaj: vizualizacija

Oba projekta poleg raznih soglasij, dovoljenj, izračunov, poročil, elaboratov in ostalega, kar sodi zraven, vsebujeta določene risbe, ki jim pravimo načrti. S temi načrti je hiša, ki jo nameravamo zgraditi, predstavljena do te mere, da si jo zlahka zamislimo kot že zgrajen objekt. S pomočjo ustreznih računalniških orodij lahko naredimo simulacijo umestitve v prostor in skoraj realistično podobo, nekakšno namišljeno fotografijo bodočega objekta in okolice. O vseh možnostih 3D in 4D vizualizacij pa vam rade volje kaj več povedo arhitekti.

Vizializacija nam torej pomaga, da si lažje predstavljamo bodočo stavbo (in tudi lažje uvedemo spremembe, ki jih želimo in se za njih odločimo).

Še nekaj primerov vizualizacije

Nekaj podobnega je, ko nameravamo na potovanje. Predpostavimo, da načrtujemo potovanje z avtomobilom. Pot si je najlažje predstavljati tako, da si jo ogledamo na zemljevidu. Uganili ste: »avtokarte« še vedno obstajajo in vsaj zame imajo kar nekaj prednosti pred elektroniko. Če kombiniramo oboje in izkoristimo prednosti enega in drugega načina, smo pa sploh »zmagovalci«. Vrnimo se k avtokarti: odvisno od namena in časa, ki ga imamo na voljo, lahko izbiramo med različnimi variantami poti, lahko izbiramo, skozi katere kraje bomo potovali, kje se bomo ustavili za počitek in tako dalje. Vse to nam omogoča lastnost zemljevida, ki pokrajino predstavi v obliki slike oz. risbe.

Še en primer zelo uporabne vizualizacije (kjer tudi Garmin popolnoma nič ne koristi): predstavljajte si sistem podzemne železnice v Londonu (ali kje drugje). Zdaj pa si predstavljajte, da bi morali na primer podatke o posameznih linijah, postajah, križiščih linij za prestopanje in tako naprej, iskati na primer v obliki tabel. Verjetno bi bilo precej zamudno delo. Namesto tega pa si lahko priskrbimo zemljevid linij podzemne železnice, označenih z različnimi barvami, s pripadajočimi postajami in v hipu nam je jasno kako bomo prišli na cilj. Na tem zemljevidu je točno in samo to, kar v resnici potrebujemo.

Vizualizacija poslovnega modela

Nekaj podobnega je tudi pri uporabi orodja BMY Canvas. Vizualiziramo si samo to, kar v resnici potrebujemo za predstavitev svoje poslovne ideje. Na ta način si predstavimo, kako naj bi delovali in ustvarjali vrednost za svoje stranke in prihodke za nas in si tako pomagamo lažje razumeti, kaj vse je potrebno upoštevati, da bo naša dejavnost uspešna.

Neka stara modrost tudi pravi, da slika pove več kot tisoč besed. Splača se jo upoštevati. Vizualizacija nam torej res lahko pomaga in koristi.

 

Hvala za branje tega prispevka. Če vam je bil všeč, vas prosim, da ga delite svojim prijateljem, povezavam ali sledilcem na družbenih omrežjih. Morda lahko koristi tudi njim.   

Če želite prejemati obvestila o novih prispevkih, vas vabim, da se prijavite na prejemanje novic. 

Več v zvezi z oblikovanjem poslovnih modelov in tehnikami vizualnega mišljenja se lahko naučite na delavnicah za posameznike ali podjetja. Udeležba na delavnici je poleg tega, da vam omogoči pridobitev novih znanj, smiselna tudi zato, ker je priložnost za mreženje in povezovanje, kar vam lahko koristi tako pri iskanju zaposlitve, kot pri opravljanju dejavnosti.

Če želite brezplačno predstaviti vaš poslovni model ali vašo edinstveno ponudbo vrednosti (in s tem tudi vašo dejavnost), me kontaktirajte za podrobnosti.

kontaktni podatki
Show Buttons
Hide Buttons