Partnerji v osebnem poslovnem modelu

Če ste prvič na tej strani in se vam sanja ne, kaj naj bi bil osebni poslovni model, je tule nakaj za začetek.

Marsikaj o tem, kako oblikovati osebni poslovni model je bilo napisanega že v prejšnjih prispevkih, tokratni pa je posvečen »partnerjem« ali »partnerkam«.

Partnerji so v primeru osebnega poslovnega modela vsi tisti, ki nam lahko pomagajo, da uresničimo podjetniško idejo ali zaposlitveni cilj. Tukaj se lahko začenjamo zavedati pomena povezovanja, mreženja in omrežja, ki smo ga ustvarili (ga ustvarjamo ali ga še bomo ustvarili). Vprašamo se lahko, s kom vse smo povezani in kdo nam lahko pomaga pri uresničitvi poslovnega modela.

To so torej naše “veze in poznanstva”

»Ali lahko v tem trenutku naredite seznam 40 do 50 ljudi, ki bi to lahko bili?« (Za začetek lahko pogledate s kom vse s te povezani na omrežju Linkedin. Če z mano še niste, lahko to storite zdaj.)

Več, kot poznamo ljudi in bolj, ko stike z njimi vzdržujemo, več možnosti imamo, da nam bodo priskočili na pomoč, ko jih bomo za to prosili. Seveda imamo tudi sami možnost izbire, da pomagamo drugim.

Pomagajo nam lahko na različne načine, na primer s priporočili ali posredovanjem informacij o drugih osebah, ki bi nam lahko pomagale. Naredimo torej seznam, kasneje pa ožji izbor vseh, ki bi nam lahko pomagali uresničiti našo zamisel. Če bo vse po sreči, bo nekaj oseb iz tega seznama pridobilo status naših »partnerjev« v poslovnem modelu.

Je pa pomembno, da se zavedamo, da njihove pomoči ni dobro pričakovati v smislu, da nam »morajo« pomagati, ker smo potem lahko razočarani. Če takšna pričakovanja imamo, je smiselno, da se vprašamo, zakaj naj bi tako bilo. Verjetno bo edini odgovor, da zato, ker mi tako mislimo. A vendar, ljudje imajo svobodno voljo in če nam niso ničesar dolžni ali obljubili, je bolje, da vnaprej ničesar ne pričakujemo. Sicer pa nam bodo, če je naša prošnja za pomoč iskrena, najverjetneje pomagali. Včasih se tudi zgodi, na primer če svojo željo izrazimo po elektronski pošti, da našega sporočila v množici drugih ne opazijo. Lahko se zgodi tudi, da ga opazijo a imajo ravno takrat nek pomemnejši (za njih) opravek, potem pa zaradi novo prispelih sporočil in obveznosti nanj preprosto pozabijo. Verjetno se je kaj podobnega zgodilo že vsakemu od nas. V tem primeru je prijazen klic po telefonu boljša izbira kot jeza in obsojanje, zakaj nam ne pomagajo.

Partnerji druge faze

Partnerji, ki sem jih omenil zgoraj so pomembni v začetni fazi oblikovanja osebnega poslovnega modela.  »Pravi« partnerji pa imajo nekoliko drugačno vlogo. To so tisti, ki so zainteresirani za samo izvedbo in želijo z nami sodelovati pri oblikovanju ponudbe vrednosti za naše stranke. Lahko so iz »prve kategorije«, torej prej omenjeni, ali pa povsem novi, ki v sodelovanju z nami vidijo skupen interes. Pri tem, kdo bi to lahko bil, nam pomaga raziskovanje potencialnih partnerjev po spletu, socialnih omrežjih in seveda našem spominu.

V tem okolju smo sicer navajeni na nekaj povsem drugega in sicer na to, da nekdo s pomočjo »stricev ali tet iz ozadja«, a brez ustreznih kvalifikacij, zasede določeno mesto. To v primeru oblikovanja osebnega poslovnega modela ni naš namen. To so tako imenovane »veze in poznanstva« z negativnim prizvokom, mi pa govorimo o partnerjih, torej ljudeh, s katerimi smo na različne načine povezani (ali se z njimi šele bomo povezali) in nam lahko pomagajo na pošten način, če to želijo, seveda. O »vezah in poznanstvih 2.0«.

Veze in poznanstva na katere morda niti ne pomislimo

Obstaja še tretja vrsta partnerjev. V primeru, da delamo svoj osebni poslovni model zato, da bolje razumemo svojo vlogo v podjetju ali organizaciji, kjer smo zaposleni, je koristno, da razumemo tudi vlogo svojih sodelavcev. Če kdaj v prihodnosti zamenjamo zaposlitev, nam dobri odnosi, predvsem pa poznavanje kaj ta vrsta “partnerjev” počne, lahko koristi. Morda postanejo naši poslovni partnerji.

Morda ste tudi opazili, da ne delam neke razlike med zaposlenimi, samozaposlenimi ali podjetniki. Razlog tiči v tem prispevku.

Vas zanima kako vam lahko koristi osebni poslovni model

Show Buttons
Hide Buttons