Stroški – kaj vse in kako upoštevamo?

Poleg tega, da prepoznamo vse potrebne aktivnosti, pomembne za naš poslovni model in z njimi povezane stroške, ne smemo pozabiti na fiksne stroške, ki jih lahko imamo tudi če nič ne delamo. To so na primer stroški prispevkov, če se nameravamo samozaposliti in ostali stroški, ki se obračunavajo periodično in so neodvisni od dejanske porabe, na primer priključna moč na položnici za električno energijo, najemnina prostorov za opravljanje dejavnosti, naročnina na internet in podobno. Teh stroškov je lahko kar precej.

Kdaj se začeti ukvarjati z njimi?

S stroški se lahko začnemo ukvarjati še preden se sploh lotimo oblikovanja poslovnega modela, pa tudi če se sploh ne nameravamo lotiti tega dela. V mislih imam vodenje in upravljanje svojih osebnih financ. Mnogi jih nimajo pod nadzorom in pravzaprav sploh ne vedo, kam odteka njihov denar.

Verjetno se strinjate, da nima smisla delati 12 ur na dan šest dni v tednu, če za svoje dejanske potrebe potrebujemo precej manj denarja in dejansko le po nepotrebnem zapravljamo in niti ne vemo za kaj.

Finančna pismenost

Finančne pismenosti nas šola ne uči (razen nekaj redkih izjem). To znanje si moramo pridobiti sami. Če se seveda sploh zavedamo, da ga nimamo dovolj.

V osnovi to pomeni, da se moramo najprej zavedati, za kaj vse denar porabljamo, kaj od tega je nujno in kaj ne, čemu se lahko odpovemo in tako dalje. Naučiti se moramo razpolagati s tistim, kar imamo in ne zapravljati več od tega. Če te navade nimamo, imamo po navadi nekaj drugega. To je limit na bančnem računu, ki se ga zlepa ne znebimo in za katerega plačujemo obresti, kar nam predstavlja še dodatne stroške.

Naš cilj naj bi torej bil, da ne porabljamo več kot zaslužimo, da se ne zadolžujemo po nepotrebnem, če pa že se, pa vsaj ne na način, ki nam skoraj onemogoča vračilo, ker zahteva veliko mero discipline. To je prej omenjeni limit na računu.

Poleg tega, da vemo, za kaj vse denar porabljamo, je potrebno tudi vedeti, kdaj stroški nastajajo. Nekateri skoraj vsakodnevno, nekateri tedensko, nekateri mesečno, nekateri pa se pojavijo enkrat vsako leto. Na primer registracija avtomobila, plačilo domene in gostovanja spletne strani, dopust in tako dalje. Če vemo kdaj, jih lahko načrtujemo in smo nanje pripravljeni. Tako se nam ni potrebno zadolževati.

Če usvojimo osnovno finančno disciplino na osebnem nivoju, bomo veliko lažje preživeli začetna podjetniška leta. Bolj, ko bomo pri tem delu natančni in dosledni, večja je verjetnost, da bo tudi naš poslovni model uspešen.

Hvala za branje tega prispevka. Če vam je bil všeč, ga posredujte svojim prijateljem, povezavam ali sledilcem na družbenih omrežjih. Morda lahko koristi tudi njim.   

Če želite prejemati obvestila o novih prispevkih, dogodkih in delavnicah na to temo, vas vabim, da se prijavite na prejemanje novic. 

Morda vas zanima tudi:

Kaj je potrebno početi, da bo poslovni model deloval?

Kaj je “Business model thinking”?

Kako dostopamo do strank?

Kako gradimo odnose s strankami?

Kdo vse so lahko naše stranke?

Kakšen je vaš poslovni model?

Kako najlažje oblikujemo poslovni model?

Zakaj bi se udeležil delavnice o oblikovanju poslovnih modelov?

Show Buttons
Hide Buttons