Omenili smo že, da kanvas sestavlja devet polj. Eno izmed njih opisuje stranke, katerim nudimo rešitev določenega problema, da bo naš poslovni model sploh deloval. S segmenti strank opredelimo različne skupine ali organizacije, ki jih želimo doseči.

Segmenti strank so definirani z:

  • njihovimi potrebami,
  • načinom, kako jih dosegamo oz. vzpostavljamo stik z njimi,
  • odnosi z njimi,
  • profitabilnostjo in
  • pripravljenostjo, da plačajo storitev ali izdelek.

 

Pri spoznavanju možnih strank si lahko pomagamo z naslednjimi vprašanji:

  • Komu (za koga) ustvarjamo vrednost?
  • Kdo so naše najpomembnejše stranke? B2B ali B2C?
  • Kje živijo?
  • Koliko so stari?
  • Koliko zaslužijo?
  • Kje (v čem) »izstopajo«?
  • Kakšna bo njihova interakcija s produktom?
  • Komu pomagamo?

 

Stranke lahko razdelimo v naslednje skupine:

  • množični trg oz. trg široke potrošnje (npr:….. (to prav gotove veste)),
  • tržne niše (npr. luksuznih predmetov, pripomočki za različne hobije, ……………),
  • segmentiran trg,
  • raznolik trg,
  • večstranski trg (platforma) (na primer kreditne kartice, eBay).

Lahko jih razdelimo tudi na:

  • tiste, ki jih smatramo za bolj profitabilne in
  • tiste, za katere menimo, da so za nas manj profitabilne (Pozor: prav te stranke se bodo lahko izkazale za zelo profitabilne za koga drugega, če bo pravilno zaznal njihove potrebe (prej omenjeni nišni trgi)).

 

Glede na to, da nameravamo strankam ponuditi našo rešitev določenih problemov (oz. potreb strank), pa jih lahko razdelimo tudi na:

  • tiste, ki so z obstoječo ponudbo zadovoljne in
  • tiste, ki so z obstoječo ponudbo nezadovoljne in želijo nekaj več ali nekaj drugega.

 

Velikokrat je prisotnih več oseb, ki vplivajo na nakupno odločitev. To so lahko:

  • dejanski uporabniki,
  • vplivneži,
  • priporočevalci,
  • odločevalci,
  • dejanski kupci in
  • saboterji (to so tisti, ki razširjajo negativna mnenja in govorice brez realne osnove ali izkušnje z našo ponudbo).

(Da bi bolje razumeli zgoraj omenjene vrste strank, ki sodelujejo pri nakupni odločitvi, naredite vajo s primerom navideznega nakupa otroške igrače.)

Komunikacija je potrebna z vsemi, ob upoštevanju, da so ključna sporočila za vsako vrsto strank različna. Možno je tudi, da mnogi ne bodo naklonjeni novostim ali jih preprosto ne bodo razumeli, zato morajo biti sporočila takšna, da jih osvobodijo dvomov in nezaupanja.

Podobni članki: Kako ugotovimo, kdo so lahko naše stranke?

 

Hvala za branje tega prispevka. Če vam je bil všeč, vas prosim, da ga delite svojim prijateljem, povezavam ali sledilcem na družbenih omrežjih. Morda lahko koristi tudi njim.   

Če želite prejemati obvestila o novih prispevkih, vas vabim, da se prijavite na prejemanje novic

Poznavanje svojih strank in njihovih potreb je eden izmed elementov oblikovanja poslovnega modela. Več v zvezi z oblikovanjem poslovnih modelov se lahko naučite na delavnicah za posameznike ali podjetja. Udeležba na delavnicah je poleg tega, da vam omogoči pridobitev novih znanj, smiselna tudi zato, ker je priložnost za mreženje in povezovanje. Morda boste prav tam spoznali nove partnerje ali bodoče sodelavce. Udeležba na delavnici je investicija v znanje, ki se vam lahko hitro povrne in prinaša trajne koristi.

Morda vas zanima tudi:

Kaj je potrebno početi, da bo poslovni model deloval?

Kaj je “Business model thinking”?

Kaj so distribucijske poti?

Kako gradimo odnose s strankami?

Kako dostopamo do strank?

Kakšen je vaš poslovni model?

Kako najlažje oblikujemo poslovni model?

Zakaj bi se udeležil delavnice o oblikovanju poslovnih modelov?

Če želite brezplačno predstaviti vaš poslovni model ali vašo edinstveno ponudbo vrednosti (in s tem tudi vašo dejavnost), me kontaktirajte za podrobnosti.

kontaktni podatki
Show Buttons
Hide Buttons