Zakaj sem moral spoznati zelenega trdoživa?

Se spomnite, ko ste se tekom izobraževanja spraševali (ali vsaj enkrat vprašali) »Kje bo to meni koristilo? Kje bom to lahko uporabil(a) v poklicnem življenju?« Na primer: iz osnovne šole mi je pri pouku biologije ostal v spominu zeleni trdoživ. (Če vas zanima kaj to je, ima Wikipedia odgovor.)

Še vedno vem, kako izgleda in kaj je, ampak kaj prida pa mi to znanje v življenju ni pomagalo. No, škodilo pa tudi ne.

Bolj pomembna kot ta vprašanja so tista, ki si jih najverjetneje niste zastavili: »Katera znanja in spretnosti pa tudi lastnosti moram imeti, da bom v življenju lažje uspel(a)?« To je tisto, kar se med samim izobraževanje sicer nakazuje in hkrati skriva nekje v ozadju ali med vrsticami. Poleg tega, da usvojimo splošno in strokovno znanje, je za uspeh potrebno še marsikaj drugega. To so lahko dodatna znanja, ki jih je potrebno pridobiti ali sposobnosti, ki jih je dobro razviti (najprej pa prepoznati). Najprej pa je seveda potrebno vedeti, kaj je naš cilj.

Spretnosti, ki so koristne že v vsakdanjem življenju, da o podjetništvu ali zaposlitvi ne govorimo

Spretnost prilagajanja

Vse okoli nas se nenehno spreminja in med drugim tudi potrebe, zahteve ali želje strank (v primeru, da ste zaposleni, v to kategorijo spadajo tudi vaši nadrejeni in sodelavci). Jim znate prisluhniti ali vztrajate »pri svojem«? Jih znate predvideti?

Spretnost komuniciranja

V to kategorijo spada tudi sposobnost poslušanja in slišanja sogovornika. (Poznate koga, ki »vse ve« in nikoli ne sliši ali ga sploh ne zanimajo mnenja sogovornikov?) Če ne slišimo svojih strank (tudi potencialnih) in z njimi nimamo ustrezne komunikacije, se to najverjetneje odraža v naši denarnici.

Spretnost učinkovitega predstavljanja

Imate idejo in jo želite predstaviti? Ali ste morda razvili nov izdelek ali storitev? Ali pa želite predstaviti “le” sebe, ker se zanimate za zaposlitev?  S pomočjo oblikovanja poslovnih modelov je lažje, ker nas »sili« razumeti kaj konkretno predstavlja vrednost za naše stranke. Kdo so lahko naše stranke je našteto v pri “spretnost prilagajanja”.

Spretnost navduševanja

Sposobnost pritegniti in navdušiti druge za svoje ideje, izdelke in storitve je bistveno lažje uresničljiva, če sami verjamete temu kar delate, Če poznate uporabno vrednost le tega za svoje stranke in če to počnete brez nekih skritih vzgibov. Temu bi lahko rekli tudi »pozitivno prepričevanje«.

Sposobnost (hitrega) sprejemanja odločitev

Včasih bodo odločitve tudi napačne in takrat je koristno, da se iz njih tudi kaj naučimo. Vsekakor pa je bolje sprejemati odločitve kot mencati in odlašati ali prelagati odgovornost na druge. Ta spretnost je, kot ste že ugotovili, povezana z odlašanjem in odločnostjo.

Kratek zaključek in povabilo za naprej

Namen tega prispevka je, kot ste verjetno že opazili, spomniti na pomembne spretnosti, o katerih je koristno premisliti in jih, po potrebi, dodatno razviti. Ravno zaradi tega ni nobene potrebe po dolgovezenju. Če vas je katera spretnost še posebej pritegnila je to morda ravno tista, ki čaka, da prepoznate, kako vam lahko koristi. V naslednjem prispevku pa naslednjih pet. 

Show Buttons
Hide Buttons