Zakaj je smiselno za načrtovanje kariere ali opravljanje dejavnosti uporabiti oblikovanje osebnih poslovnih modelov ?

Oblikovanje osebnih poslovnih modelov je pri nas relativna novost. Smiselno jo je uporabiti predvsem zato, ker svoj poslovni model lahko predstavimo na enem listu papirja, pregledno. Kanvas nam pomaga poslovni model vizualizirati. Če se ob tem spomnimo na kitajski pregovor, ki pravi, da slika pove več kot tisoč besed, zlahka razumemo njegovo uporabnost. Tudi A. Einstein je dejal, da mora človek poenostavljati kolikor se le da, a ne več kot to. Menim, da Kanvas sledi njegovim navodilom.

Bistvo je, da svoj poslovni model razumemo in ga znamo predstaviti v kratkem času, v pol minute, na primer. Če nam to uspe in zajamemo vse bistvene sestavine poslovnega modela, smo na dobri poti do uspeha. S pomočjo kanvasa je to možno.

Povejte zgodbo svojega poslovnega modela

Še nekaj je pomembno: ko znamo svoj poslovni model povedati v obliki zgodbe v kratkem času, ga ponotranjimo. Postane del naših misli.

Že v starih indijskih spisih Upanišadah je zapisano:

»Bodi pozoren na svoje misli; misli postanejo besede.

Bodi pozoren na svoje besede; besede postanejo dejanja.

Bodi pozoren na svoja dejanja; dejanja postanejo navade.

Bodi pozoren na svoje navade; navade postanejo značaj.

Bodi pozoren na svoj značaj; saj tvoj značaj postane tvoja usoda.« – Upanišade

S pomočjo svojega poslovnega modela lahko torej vplivamo na svojo usodo. V pozitivnem smislu, seveda.

Kaj si je pomembno zapomniti na začetku uporabe?

Kanvas je orodje, ki je na prvi pogled podobno tabeli. Mnogi ga žal tudi tako razumejo, a to je napačen pristop, saj lahko na istem kanvasu zlahka pomešajo »hruške in jabolka« ali še kaj.

Prvo, kar si moramo zapomniti je, da je kanvas res orodje in da vanj ničesar ne pišemo. Kar želimo napisati, napišemo na listke, ki jih na kanvas prilepimo.

Kanvas

Sam kanvas sestavlja devet polj. Osrednje polje je namenjeno vrednosti, ki jo ponujamo strankam. Preostala polja so namenjena strankam, opisu načina kako dostopamo do strank, opisu interakcije s strankami, vrstam in oblikam prihodkov, kar se nahaja na desni strani kanvasa. Polja na levi strani opisujejo nas same, torej kdo smo in kaj so naši ključni viri, katere so ključne aktivnosti, ki omogočajo da sploh lahko nudimo vrednost za svoje stranke, s katerimi partnerji sodelujemo ali nameravamo sodelovati in kakšne stroške imamo z vsem tem.

S pomočjo teh devetih polj lahko opišemo svoj poslovni model. Če se nameravamo ukvarjati z različnimi dejavnostmi, oblikujemo več različnih poslovnih modelov.

 

Hvala za branje tega prispevka. Če vam je bil všeč, vas prosim, da ga delite svojim prijateljem, povezavam ali sledilcem na družbenih omrežjih. Morda lahko koristi tudi njim.   

Če želite prejemati obvestila o novih prispevkih, vas vabim, da se prijavite na prejemanje novic. 

Več v zvezi z oblikovanjem osebnih poslovnih modelov se lahko naučite na delavniciUdeležba na delavnici je poleg tega, da vam omogoči pridobitev novih znanj, smiselna tudi zato, ker je priložnost za mreženje in povezovanje. Morda vam bo prav kdo izmed znancev z delavnice pomagal odpreti nova vrata.

 

Sorodni prispevki:

Osebni poslovni model

Prvič slišite, da ste podjetniki?

 

Če želite brezplačno predstaviti vaš poslovni model ali vašo edinstveno ponudbo vrednosti (in s tem tudi vašo dejavnost), me kontaktirajte za podrobnosti.

kontaktni podatki
Show Buttons
Hide Buttons