Za vprašanjem »Kakšen je vaš poslovni model?« se v bistvu skriva bolj osnovno vprašanje »Kako delate denar?«.

Kako ustvarjate vrednost?

Če namesto denarja uporabimo izraz »vrednost«, se vprašanje preoblikuje v »Kako ustvarjate vrednost?«. To pa je že vprašanje, ki se tiče tako organizacij, katerih namen je ustvarjanje dobička (torej v splošnem so to podjetja), kot tudi tistih, ki so ustanovljena s kakšnim drugim namenom. To so na primer društva, občine, javni in zasebni zavodi, ki se seveda tudi lahko ukvarjajo z ustvarjanjem dobička, vendar to ni njihov osnovni namen.

Kako nam poznavanje poslovnega modela lahko pomaga?

V poslovnem svetu (kamor lahko štejemo tudi vse samozaposlene in vse, ki delajo v samostojnih poklicih, samostojne kulturne delavce na primer in pa seveda socialna podjetja) nam poslovni model da odgovor na vprašanje, kaj je potrebno, da bomo plavali nad vodo in ustvarjali dobiček. To bo možno le v primeru, da bomo za naše stranke ustvarjali vrednost, za katero nam bodo pripravljene plačati in seveda, da bodo naši prihodki večji od stroškov poslovanja.

V svetu nepridobitnih organizacij pa nam poslovni model pomaga priti do načina, da bomo lahko uspešno opravljali dejavnost, za katero smo društvo ali zavod ustanovili, ustvarjali vsebine za svoje člane in druge, imeli za stroške in nemoteno izvajali dejavnost, brez, da bi trepetali, kdaj bo spet kak razpis.

Napake ali napačne predpostavke? Kaj imate raje?

Znati oblikovati poslovni model je torej zelo smiselno za katerokoli dejavnost, saj se s tem lahko izognemo mnogim neprijetnostim. To seveda ne pomeni, da se več ne bomo učili na napakah, le čas učenja bo bistveno krajši in manj boleč. Z dobrim poznavanjem poslovnega modela in hitrim ukrepanjem bo lahko celo neboleč. Pravzaprav v povezavi s poslovnimi modeli niti ni potrebno govoriti o napakah (razen, če začenjamo z dejavnostjo brez poslovnega modela), ampak o napačnih predpostavkah. Ker običajno nismo preroki, se lahko v predpostavkah zmotimo. To ni nič hudega. Tisto, kar v poslovnem modelu ne deluje, spremenimo z novimi predpostavkami in počakamo na povratne informacije. To počnemo toliko časa, da najdemo poslovni model, ki deluje. Ko nam to uspe, ostanemo pozorni in ga prilagajamo spremembam, ki se neprestano dogajajo na trgu in v okolju. Kako najlaže oblikovati poslovni model pa si lahko preberete v tem prispevkuPredlagam vam tudi, da si ogledate video, ki prikazuje hitrost sprememb v skozi čas. Tem spremembam se lahko prilagajate ali jih izkoristite sebi v prid tudi s poznavanjem oblikovanja poslovnih modelov.

 

Hvala za branje tega prispevka. Če vam je bil všeč, vas prosim, da ga delite svojim prijateljem, povezavam ali sledilcem na družbenih omrežjih. Morda lahko koristi tudi njim.   

Če želite prejemati obvestila o novih prispevkih, vas vabim, da se prijavite na prejemanje novic. 

Več v zvezi z oblikovanjem poslovnih modelov se lahko naučite na delavnicah za posameznike ali podjetja. Udeležba na delavnici je poleg tega, da vam omogoči pridobitev novih znanj, smiselna tudi zato, ker je priložnost za mreženje in povezovanje. Morda boste prav tam spoznali nove partnerje ali bodoče sodelavce.

Sorodni članki:

Poznate svoj poslovni model?

Kaj vsebuje Kanvas

Morda vas zanima tudi:

Kaj je potrebno početi, da bo poslovni model deloval?

Kaj je “Business model thinking”?

Kaj so distribucijske poti?

Kdo vse so lahko naše stranke?

Kako gradimo odnose s strankami?

Kako dostopamo do strank?

Kako najlažje oblikujemo poslovni model?

Zakaj bi se udeležil delavnice o oblikovanju poslovnih modelov?

Če želite brezplačno predstaviti vaš poslovni model ali vašo edinstveno ponudbo vrednosti (in s tem tudi vašo dejavnost), me kontaktirajte za podrobnosti.

kontaktni podatki
Show Buttons
Hide Buttons