Kako ugotovimo, kdo so naše stranke?

Odgovor na to vprašanje je bistveno bolj preprost. Takoj, ko vemo, kaj bi radi počeli, začnemo raziskovati, koga vse bi to lahko zanimalo. To so naše potencialne stranke, ki so lahko kupci naših izdelkov ali storitev, uporabniki le teh, priporočevalci, tisti, ki odločajo o nakupu in nenazadnje tudi tisti, ki lahko nasprotujejo naši dejavnosti. Na tem mestu govorimo o različnih kategorijah strank, lahko pa že začenjamo razmišljati tudi o povsem konkretnih strankah. V tem primeru si podatke o konkretnih strankah v povezavi z ustreznimi kategorijami zapišemo v posebno tabelo. Če bi jih namreč »tlačili« v kanvas, bi ga s tem preobremenili s podatki, zaradi česar bi izgubil svoj glavni namen, to pa je vizualizacija poslovnega modela.

Poznamo odgovore?

Pomembno je, da imamo za vsako kategorijo odgovore na njihova morebitna vprašanja. To bo veliko lažje, če bomo poznali odgovor na vprašanje, zakaj se sploh želimo ukvarjati z določeno dejavnostjo. Kaj nas žene? Kaj je naša motivacija in strast?

Odgovore najdemo seveda tudi v povezavi s ponudbo vrednosti, ki je predstavljena v tem prispevku.

Kaj dejansko je ponudba vrednosti?

Če se vrnemo k ponudbi vrednosti: najprej moramo vedeti, česa vse smo sposobni oz. kaj vse lahko počnemo. Ko to vemo, izberemo eno dejavnost in začnemo raziskovati, komu lahko s tem pomagamo (ker vedno oblikujemo poslovni model le za eno dejavnost). Ko ugotovimo, kdo so lahko naše stranke, se “postavimo v njihove čevlje«, “gledamo z njihovimi očmi” in ugotovimo, kaj njim dejansko predstavlja vrednost v zvezi s tem kar počnemo in jim nudimo.

Kdo so torej naše stranke?

Naše stranke so tisti, ki jim s svojim delom lahko pomagamo. Iščemo torej odgovor na vprašanje: »Komu pomagamo?« in se hkrati ukvarjamo s ponudbo vrednosti za vsako vrsto strank posebej ter skušamo ugotoviti, kaj tem strankam dejansko predstavlja vrednost, ki jo dobijo z nakupom naših izdelkov ali storitev. Precej podobno razmišljanje pa lahko uporabimo tudi, če iščemo zaposlitev in delamo svoj osebni poslovni model za določeno panogo ali podjetje, kjer bi se radi zaposlili.

Lahko se zgodi, da imamo za različne stranke v okviru istega poslovnega modela različno ponudbo vrednosti, ki je, med drugim, za določeno vrsto strank lahko tudi zastonj. Da ne bo pretežko: tak poslovni model ima Google. Poizkusite ugotoviti, kdo so njegove stranke in kakšno ponudbo vrednosti ima Google za njih.

Več o tem, kako ugotovimo, kdo so lahko naše stranke lahko preberete v prispevku za naslovom Segmenti strank.

 

Hvala za branje tega prispevka. Če vam je bil všeč, vas prosim, da ga delite svojim prijateljem, povezavam ali sledilcem na družbenih omrežjih. Morda lahko koristi tudi njim.   

Če želite prejemati obvestila o novih prispevkih, vas vabim, da se prijavite na prejemanje novic. 

Poznavanje svojih strank in njihovih potreb je eden izmed elementov oblikovanja poslovnega modela. Več v zvezi z oblikovanjem poslovnih modelov se lahko naučite na delavnicah za posameznike ali podjetja. Udeležba na delavnicah je poleg tega, da vam omogoči pridobitev novih znanj, smiselna tudi zato, ker je priložnost za mreženje in povezovanje. Morda boste prav tam spoznali nove partnerje ali bodoče sodelavce. Udeležba na delavnici je investicija v znanje, ki se vam lahko hitro povrne in prinaša trajne koristi.

 

Če želite brezplačno predstaviti vaš poslovni model ali vašo edinstveno ponudbo vrednosti (in s tem tudi vašo dejavnost), me kontaktirajte za podrobnosti.

kontaktni podatki
Show Buttons
Hide Buttons