Uporabite ustrezno orodje

Meni najljubša metoda je z uporabo orodja za oblikovanje poslovnih modelov, ki ga je razvil Alex Osterwalder in poimenoval »Business Model Canvas«. Pri nas se uporablja izraz »platno poslovnih modelov«, jaz pa bom uporabljal izraz »BM Canvas«. To orodje je predstavljeno v knjigi Business Model Generation. BM Canvas je orodje, ki nam pomaga poslovni model vizualizirati, to je predstaviti na enem listu papirja (od tod izraz »platno«).

Kako s pomočjo kanvasa opišemo poslovni model?

V osrednjem delu tega orodja se nahaja prostor, namenjen naši ponudbi vrednosti. Ugotoviti moramo, kaj je vrednost, ki jo nudimo svojim strankam in za katero so nam pripravljene plačati. Ponudba vrednosti ni enaka izdelkom ali storitvam, ki jih nudimo na trgu, je pa z njimi povezana. Ostali elementi BM Canvas orodja so še stranke, poti do strank, odnosi s strankami, tokovi prihodkov, naši ključni viri,naše ključne aktivnosti, ključni partnerji in vrste stroškov, ki jih imamo zato, da ustvarjamo ponudbo vrednosti. S temi devetimi elementi lahko opišemo svoj poslovni model. To velja tako za poslovno idejo, ki jo želimo preveriti, kot za že ustaljeno dejavnost, ki jo na ta način lahko predstavimo in najverjetneje prav kmalu ugotovimo, kaj vse bi se dalo narediti drugače oziroma boljše. Zavedati pa se moramo, da poslovni model ni nekaj, kar naredimo enkrat za vselej, še posebej v primeru preverjanja poslovne ideje ali prenove obstoječega modela. Vse, kar vnesemo v BM Canvas, so predpostavke, ki jih je potrebno preveriti na trgu in po potrebi prilagoditi ali spremeniti.

Kaj pa poslovni načrt?

Vsi, ki ste se že kdaj prej ukvarjali s poslovnim načrtom, veste, da je to sicer zelo koristna, a hkrati tudi precej nepregledna reč. Če pa imamo poslovni model na enem listu, nam je lahko enostavneje razumljiv, to pa je pravzaprav najpomembnejše. Da razumemo svoj poslovni model in s tem to, kar počnemo.  Ko to razumevanje imamo, lahko zlahka spreminjamo predpostavke in s tem poslovni model, dokler ne najdemo najustreznejšega. Konec koncev je BM Canvas orodje (čeprav je na videz podoben tabeli) in kot takega ga tudi uporabljajmo. Orodje za vizualizacijo poslovnih modelov. Tudi poslovni načrt se še vedno splača narediti. Ampak le v primeru, da vemo, da bo poslovni načrt deloval.

 

Hvala za branje tega prispevka. Če vam je bil všeč, vas prosim, da ga delite svojim prijateljem, povezavam ali sledilcem na družbenih omrežjih. Morda lahko koristi tudi njim.   

Če želite prejemati obvestila o novih prispevkih, vas vabim, da se prijavite na prejemanje novic. 

Več v zvezi s koristmi oblikovanja poslovnih modelov se lahko naučite na delavnicah za posameznike ali podjetjaZ ogledom vsebine delavnic boste lažje ugotovili, kako vam nova znanja lahko koristijo.

 

Sorodne vsebine, ki vas utegnejo zanimati:

V tem prispevku si lahko preberete, zakaj je smiselno vizualizirati podatke.

Tu pa si lahko preberete, kaj se skriva za vprašanjem »Kakšen je vaš poslovni model?”.

Morda vas zanima tudi:

Kaj je potrebno početi, da bo poslovni model deloval?

Kaj je “Business model thinking”?

Kaj so distribucijske poti?

Kdo vse so lahko naše stranke?

Kako gradimo odnose s strankami?

Kako dostopamo do strank?

Kako najlažje oblikujemo poslovni model?

Zakaj bi se udeležil delavnice o oblikovanju poslovnih modelov?

Če želite brezplačno predstaviti vaš poslovni model ali vašo edinstveno ponudbo vrednosti (in s tem tudi vašo dejavnost), me kontaktirajte za podrobnosti.

kontaktni podatki
Show Buttons
Hide Buttons