Kaj izbiramo v tem koraku oblikovanja poslovnega modela?

Poiskati je potrebno načine, da bodo naše stranke izvedele za nas in načine, kako jim bomo vrednost (torej izdelke ali storitve) dostavili.

Gre torej za promocijo in trženje naših storitev. Teh načinov je več, vsekakor pa v tem času ne gre zapostavljati elektronskih medijev. Tako v smislu promocije kot trženja. Če ne nameravate delati nekaj, kar zahteva vašo stalno prisotnost (na primer frizerski salon ali avtomehanična delavnica), je splet vsekakor področje, ki ga je vredno raziskati. Pa tudi za prej omenjena frizerski salon in delavnico.

Dostop do strank v informacijski dobi

Verjetno boste v tem koraku ugotovili, da vam manjkajo določena znanja in temu primerno ukrepali. Nov čas prinaša nove zahteve. Če morda pred desetimi leti sploh nismo razmišljali o družabnih omrežjih za poslovne namene ali se o tem nismo učili v okviru izobraževanja, to ne pomeni, da nam tega ni potrebno znati.

Tudi prenašanje sporočil od ust do ust, na podlagi priporočil, je še vedno način, ki ga lahko izkoristimo, če so naše stranke zadovoljne z nami oz. našimi izdelki ali storitvami. Modernejša oblika te metode so na primer pripomočki za deljenje vsebine spletnih strani ali elektronskih sporočil preko socialnih omrežij. Ko boste razmišljali o spletni strani, ne pozabite na te dodatke (oz. vtičnike).

Kako izberemo najustreznejši način dostopa do strank?

Kot vidimo, je načinov dostopanja do strank več in so si med sabo lahko zelo različni. Izberemo tiste, ki so za nas najbolj ustrezni. Oziroma za njih menimo, da so najbolj ustrezni. Dobra lastnost poslovnega modela je, da lahko kasneje, če ugotovimo, da predpostavka ni v skladu s pričakovanji, izberemo drug način.

V tem koraku lahko tudi premislimo, če strankam lahko omogočimo različne načine nakupa naših izdelkov ali storitev.

Načeloma naj bi izbrali tisti način (ali distribucijski oz. marketinški kanal), ki je najhitrejši, najbolj učinkovit in najcenejši. Ker takšnega ponavadi ni, je smiselno narediti SWOT analizo vseh predvidenih kanalov in se odločiti na osnovi tega. V vsakem primeru pa mora izbrani distribucijski kanal ustrezati našim strankam. Tako najverjetneje ne bomo pošiljali navadne pošte in katalogov za nakupe po pošti mladoletnim oz. mlajšim strankam, pa tudi najverjetneje z upokojenci ne bomo kramljali po Snapchatu in jih vabili k nakupu.

Sicer pa velja, da lahko izberemo en dominanten distribucijski kanal ali uporabimo več različnih. Odvisno od ponudbe, segmentov strank in naše strategije (oz. strategije podjetja).

Velja omeniti še, da ločimo tudi med lastnimi distribucijskimi kanali (na primer lastne trgovine) in partnerskimi kanali (distributerji). Tudi v tem primeru lahko kombiniramo različne načine.

Ker je izbira ustreznega načina promocije in trženja je odvisna tudi od stroškov oziroma denarja, ki ga imamo na razpolago za ta namen, si podatke o tem (stroških) shranimo za enega izmed naslednjih korakov oblikovanja poslovnih modelov, v katerem se ukvarjamo samo s stroški.

Hvala za branje tega prispevka. Če vam je bil všeč, ga posredujte svojim prijateljem, povezavam ali sledilcem na družbenih omrežjih. Morda lahko koristi tudi njim.   

Če želite prejemati obvestila o novih prispevkih, dogodkih in delavnicah na to temo, vas vabim, da se prijavite na prejemanje novic. 

Morda vas zanima tudi:

Kaj je potrebno početi, da bo poslovni model deloval?

Kaj je “Business model thinking”?

Kaj so distribucijske poti?

Kako gradimo odnose s strankami?

Kdo vse so lahko naše stranke?

Kakšen je vaš poslovni model?

Kako najlažje oblikujemo poslovni model?

Zakaj bi se udeležil delavnice o oblikovanju poslovnih modelov?

Show Buttons
Hide Buttons