Kaj je vrednost, ki jo nudimo strankam?

Za začetek je dobro razlikovati med dejavnostjo ali delom, ki ga opravljamo ali želimo opravljati ter vrednostjo, ki ga to delo ali dejavnost dejansko predstavlja za stranke.

Stranke so nam pripravljene plačati, če v naših izdelkih ali storitvah prepoznajo določeno vrednost za njih. Torej, poslovni model nima smisla delati za dejavnost,kjer imamo namen stranke prepričevati, da nekaj nujno potrebujejo, pa čeprav se morda tudi sami zavedamo, da dejansko ni tako. Verjetno smo bili vsi že kdaj deležni takšne obravnave in vemo, kaj to pomeni.

Menim, da ima vsakdo izmed nas določena znanja, kompetence, spretnosti, nadarjenost za določeno področje in nenazadnje svoje poslanstvo. Izhajati je potrebno iz tega in prepoznati, katere potrebe ali probleme strank lahko s tem pomagamo rešiti.

Ko to vemo, je seveda potrebno stranke o tem primerno obvestiti. To lahko storimo na veliko različnih načinov, najverjetneje pa je, da jih bomo uporabili več hkrati. Lahko izdelamo svojo spletno stran, izkoristimo priložnosti družbenih omrežij, uporabimo elektronsko ali navadno pošto, pripravimo osebne predstavitve, posnamemo kratek video, se dogovorimo za sestanek s predstavitvijo ali si izmislimo nekaj popolnoma novega, kot je bil pred leti »gverilski marketing«.

Ponavadi se takrat zavemo, da se bo s tem v zvezi potrebno še kaj naučiti, lahko pa se odločimo za povezovanje spartnerji, ki nam bodo pri tem pomagali ali opravili oz. opravljali to delo namesto nas. Povedano drugače: poiskali bomo partnerje, ki bodo za nas imeli ustrezno ponudbo vrednosti. Na tem primeru se lahko zavemo, da smo vedno v obeh vlogah. Smo ponudniki vrednosti za svoje stranke in hkrati stranke nekoga drugega. Tu pa že lahko začnemo razmišljati o tem, kakšen je naš odnos do partnerjev. Jih bomo želeli »priviti« z najnižjo ceno? Hm…kaj pa če bodo to naše stranke želele početi nam? Najbolje je, da se čim prej zavedamo svoje in tuje vrednosti in cenimo svoje in tuje delo ter seveda sebe in svoje partnerje. Tako bomo tudi lažje oblikovali primerno ceno za vrednost, ki jo nudimo svojim strankam.

 

Kako ugotovimo, kaj je lahko naša ponudba vrednosti za stranke?

Najprej je potrebno ugotoviti, kaj vse sploh lahko počnemo. Vprašamo se lahko, kaj želimo početi, kaj znamo početi. Lahko se vprašamo tudi, s čim se radi ukvarjamo v prostem času, kaj radi počnemo, kaj je naša strast.  Teh stvari je lahko več in lahko se zgodi, da bomo naredili več kot en poslovni model. V tem primeru jih bomo imeli pač več, za vsako ponudbo vrednosti svojega.

Želim poudariti, da se ne omejujmo le na izobrazbo. Ne iščimo le priložnosti v svojem ozkem strokovnem področju. To nam bo tudi bolj malo koristilo, če je na primer panoga v krizi. Seveda pa lahko izdelamo poslovni model v povezavi z našo izobrazbo. Ponudba vrednosti v tem primeru seveda ni to, da imamo diplomo ali kakšno drugo potrdilo o dokončani izobrazbi. Kaj bi lahko bila, prepuščam v razmislek.

Ko vemo, česa vse smo sposobni, lahko zlahka ugotovimo tudi, katero delo lahko opravimo za naše stranke ali katere probleme jim lahko pomagamo rešiti in s tem kakšno vrednost ima to za stranke.

Katera vprašanja se skrivajo v ozadju?

V povezavi s ponudbo vrednosti se nam odpirajo nova vprašanja:

  • Kdo so naše ciljne stranke?
  • Kaj je problem ali izziv, ki smo ga pomagali rešiti strankam?
  • Kako bomo dosegli, pridobivali in obdržali stranke?
  • Kako bomo opredelili in razlikovati svojo ponudbo od ostalih ponudnikov?
  • Kako bomo ustvarjali prihodke?
  • Kakšna je naša struktura stroškov?

Tu pa si lahko preberete, kako ugotovimo, kdo so naše stranke.

 

Hvala za branje tega prispevka. Če vam je bil všeč, vas prosim, da ga delite svojim prijateljem, povezavam ali sledilcem na družbenih omrežjih. Morda lahko koristi tudi njim.   

Če želite prejemati obvestila o novih prispevkih, vas vabim, da se prijavite na prejemanje novic. 

Poznavanje ponudbe vrednosti je eden izmed elementov oblikovanja poslovnega modela. Več v zvezi z oblikovanjem poslovnih modelov se lahko naučite na delavnicah za posameznike ali podjetja. Udeležba na delavnici je investicija v znanje, ki se vam lahko hitro povrne in prinaša trajne koristi. Smiselna je tudi zato, ker je priložnost za mreženje in povezovanje. Morda boste prav tam spoznali nove partnerje ali bodoče sodelavce. 

Morda vas zanima tudi:

Kaj je potrebno početi, da bo poslovni model deloval?

Kaj je “Business model thinking”?

Kaj so distribucijske poti?

Kdo vse so lahko naše stranke?

Kako gradimo odnose s strankami?

Kako dostopamo do strank?

Kakšen je vaš poslovni model?

Kako najlažje oblikujemo poslovni model?

Zakaj bi se udeležil delavnice o oblikovanju poslovnih modelov?

Če želite brezplačno predstaviti vaš poslovni model ali vašo edinstveno ponudbo vrednosti (in s tem tudi vašo dejavnost), me kontaktirajte za podrobnosti.

kontaktni podatki
Show Buttons
Hide Buttons