FlixBus -inovativni poslovni model na področju avtobusnih prevozov

Flixbus je mlado podjetje, ki se ukvarja z avtobusnimi prevozi. Zase pravi, da je evropski ponudnik mobilnosti. S poslovanjem je začelo leta 2013, ko so uvedli prvo linijo. Kot startup so ga leta 2011 v MInhnu ustanovili  Daniel Krauss, Jochen Engert and André Schwämmlein. Tega leta so njegovi ustanovitelji izkoristili deregulacijo trga avtobusnih prevozov, ki je odtlej v Nemčiji, kjer so začeli, dovolil avtobusne prevoze brez omejitev po vsej državi, med katerikolimi mesti. Ker ne poznam prejšnje ureditve, sklepam, da so bili avtobusni prevozi urejeni na ravni zveznih dežel. Kakorkoli, deregulacija je bila posledica enotnega trga EU oz. njenih direktiv. (Mimogrede: spremembe predpisov oz. zakonodaje vsekakor vplivajo na poslovne modele. V tem primeru pozitivno. Če pa poslovnemu modelu zaradi tega »preti nevarnost«, ga je pač potrebno inovirati ali ustrezno prilagoditi novi realnosti…a o tem v katerem drugem prispevku.)

FlixBus od leta 2011 do sedaj

Nekaj neverjetnega. Leta 2013 so začeli z eno avtobusno linijo, leta 2014 že delovali po vsej Nemčiji, poleti 2015 so začeli v Italiji in Franciji, nekaj mesecev kasneje, novembra, so odprli podjetje na Nizozemskem. To je pomenilo, da so na nacionalnem nivoju delovali na trgu Nemčije, Italije, Francije in Nizozemske, hkrati pa so omogočali tudi mednarodne povezave z mesti v  Avstriji, Švici, Belgiji, Luksemburgu, Švedski in Danski. Januarja 2016 so dodali povezave z (in med) mesti v Sloveniji, Češki, Slovaški, Poljski, Madžarski in Hrvaški. Marca 2016 so dodali še prve povezave z mesti v Veliki Britaniji in Španiji.

Dnevno ponujajo 100000 povezav med več kot 800 destinacijami širom Evrope, v 18 prej omenjenih državah in še nekaterih drugih. V načrtu imajo vpeljavo avtobusnih prevozov na dolge razdalje »od Bordoja do Bukarešte« in vzpostaviti novo vrsto »zelene« in udobne mobilnosti, dosegljive vsakemu žepu. Zelene ne zaradi zelene barve, pač pa filozofije podjetja, ki upošteva dejstvo, da je potovanje z avtubosom v primerjavi z drugimi možnostmi med najmanj obremenjujočimi za okolje.

Kako jim je to uspelo?

Imeli so zanimivo in obetajočo poslovno idejo in izkoristili so priložnost zaradi spremembe predpisov na področju avtobusnih prevozov. Zdaj že vemo, da sama poslovna ideja za uspeh ni dovolj. Potrebovali so tudi inovativen poslovni model. Njihov poslovni model temelji na ideji platforme in franšize. Flixbus pravzaprav nima v lasti nobenega avtobusa. Ja, prav ste prebrali. Nobenega. Namesto tega so poiskali ustrezne partnerje. Našli so jih med ponudniki čarterskih in šolskih avtobusnih prevozov, ki so jim ponudili redne medkrajevne linije pod njihovo blagovno znamko. Ti so še vedno lastniki avtobusov (ki pa so dobili nov izgled, usklajen z blagovno znamko in filozofijo podjetja FlixBus), ki so tudi delodajalci voznikom, če to pač niso sami. Tem malim avtobusnim prevoznikom je FlixBus omogočil nove vire prihodkov, njim samim pa se ni potrebno ukvarjati z zaposlovanjem voznikov in kupovanjem avtobusov.

Kaj pravzaprav FlixBus počne?

Upravlja z internetno platformo, načrtuje nove linije, vodi marketing in prodajo vozovnic. Delež od prodaje vozovnic pripada prej omenjenim pogodbenim prevoznikom. Slednji   imajo seveda interes, zato zagotavljajo dobro storitev in povratne informacije za FlixBus. Vse to jim omogoča, da rastejo hitreje in z manj kapitala kot konkurenca. Ko že govorimo o kapitalu: zaradi inovativne poslovne ideje in poslovnega modela so pridobili vlagatelje kot so General Atlantic, Holtzbrinck Ventures in UnternehmerTUM.

Kaj FlixBus nudi?

Kot sami pravijo, jim je cilj »zagotoviti priročne, nizkocenovne in neposredne avtobusne storitve«. Na njihovi spletni strani piše tudi: »Pridi od kraja A do kraja B povsem brez skrbi: zahvaljujoč informacijam o avtobusnih postajah na naši spletni strani, redno posodobljenim voznim redom, prijaznim voznikom avtobusov se ti ni treba obremenjevati s prav ničemer. Svoj izlet z avtobusom lahko načrtuješ vnaprej in prideš na avtobus povsem brez skrbi…. FlixBus te bo odpeljal kamor koli, kadar koli! (kjer delujejo, seveda…)«

Potniki lahko vozovnice kupijo preko spletne strani, mobilne aplikacije, na katerem koli FlixBus prodajnem mestu ali neposredno pri vozniku avtobusa. Potnikom so na avtobusih  na voljo različni prigrizki in pijače ter brezplačen wi-fi in vtičnice. Če jih zanima karkoli glede načrtovanja potovanj, si lahko na spletni strani pomagajo s pogosto zastavljenimi vprašanji ali pa pokličejo ekipo za podporo strankam. Podjetje ima tudi svojo Facebook stran, o novih voznih linijah in povezavah, ugodnostih in še čem pa so potniki lahko obveščeni tudi, če se prijavijo na prejemanje novic.  Verjetno vas že zanima, kam bi se lahko peljali z njihovimi avtobusi. Brez skrbi, vse je pregledno na njihovi spletni strani.

Za razmislek

Uspeli so v panogi, kjer niso imeli prav nobenih izkušenj, celo brez lastnih »osnovnih sredstev«, torej avtobusov. Vse to v vsega nekaj letih. Imeli pa so inovativno poslovno idejo in imajo inovativen poslovni model, ki temelji na franšizah, značilnih na primer za McDonalds. Izkoristili so liberalizacijo zakonodaje, nove tehnologije (IKT platforma), dejstvo, da raste število uporabnikov »pametnih telefonov« (mobilni internet) in prednosti partnerskega sodelovanja z manjšimi avtobusnimi prevozniki, vključenimi v sistem. In pa, za stranke so pripravljeni narediti mnogo več, kot običajni avtobusni prevozniki. Rezervirajte si svojo vozovnico.

 

Hvala za branje tega prispevka. Če vam je bil všeč, vas prosim, da ga delite svojim prijateljem, povezavam ali sledilcem na družbenih omrežjih. Morda lahko koristi tudi njim.   

Če želite prejemati obvestila o novih prispevkih, vas vabim, da se prijavite na prejemanje novic.

Poznavanje svojih strank in njihovih potreb je eden izmed elementov oblikovanja poslovnega modela. Več v zvezi z oblikovanjem poslovnih modelov se lahko naučite na delavnicah za posameznike ali podjetja. Udeležba na delavnicah je poleg tega, da vam omogoči pridobitev novih znanj, smiselna tudi zato, ker je priložnost za mreženje in povezovanje. Morda boste prav tam spoznali nove partnerje ali bodoče sodelavce. Udeležba na delavnici je investicija v znanje, ki se vam lahko hitro povrne in prinaša trajne koristi.

Če želite brezplačno predstaviti vaš poslovni model ali vašo edinstveno ponudbo vrednosti (in s tem tudi vašo dejavnost), me kontaktirajte za podrobnosti.

kontaktni podatki
Show Buttons
Hide Buttons