kanvas - poti do strank
facebook
Facebook v Sloveniji
Facebook na svetu

Moj poslovni model

Klik!

Eno izmed polj kanvasa je namenjeno potem do strank. V to polje (na listke, seveda) opišemo na nakšen način želimo dostopati do svojih strank. V času množične uporabe socialnih omrežij je Facebook prav gotovo smiselna in logična izbira za promocijo in trženje naših izdelkov ali storitev, pa tudi za gradnjo odnosov s strankami (kar sicer sodi v posebno polje v kanvasu). V spodnjem prispevku Mojca Pušlar, strokovnjakinja za Facebook marketing, razlaga kdaj je uporaba Facebooka smiselna in kako to ugotoviti.

Facebook kot promocijski in trženjski kanal

Prva stvar, na katero pomislimo ob štartu podjetja ali novega produkta oziroma storitve (v splošnem pa naše nove dejavnosti), je spletna stran in takoj nato Facebook. Številni se takoj vržejo na Facebook in pričakujejo instant rešitev oziroma zagon svojega podjetja in masovno prodajo izdelkov in storitev praktično v nekaj dneh. Žal ponavadi ni tako in pridobivanje strank s pomočjo Facebooka je ponavadi trdo delo. Facebook stran je namreč »roža, ki potrebuje veliko nege, da zacveti«.

Včasih je bistven faktor uspeha tudi to, ali so vaše podjetje oziroma vaši izdelki in storitve sploh primerni za Facebook ali jih je bolje promovirati na drugih platformah in na drugačen način. Vsaka dejavnost pač ni primerna in zato je najbolje, da si od začetka nalijete čistega vina.

 

Kako vedeti, da je vaše podjetje pravo za na Facebook ali ne?

Razmislite, ali je vaša ciljna publika na Facebooku 


Veliko verjetnosti je, da se na Facebooku nahaja vsaj del vaše ciljne publike, saj ima svoj FB profil več kot 800.000 Slovencev. Če je vaša ciljna skupina stara nad 50 let, se je treba zavedati, da jih je na Facebooku precej manj kot pa na primer ljudi iz starostne skupine DO 40 let. Če je vaša publika mlajša, razmislite o Instagramu in morda Youtubeu. Če je vaša storitev namenjena podjetnikom, raziščite Linkedin.

Preglejte, koliko podjetij iz vaše dejavnosti lahko najdete na Facebooku  


Pojdite na FB in poskusite poiskati čim več strani iz vaše dejavnosti. Preverite njihove spletne strani in poiščite morebitne povezave na njihove Facebook strani.  Če ste našli zgolj dve ali tri, je to lahko prvi znak, da vaše podjetje morda ni primerno za FB.

Preverite, kako uspešne so Facebook strani iz vaše dejavnosti


Podrobneje si oglejte Facebook strani podjetij iz vaše dejavnosti. Koliko članov imajo? Koliko objavljajo (enkrat mesečno, tedensko ali večkrat dnevno)? Kako uspešne se vam zdijo objave (bi jih ocenili za uspešne ali ne)? Poskusite čimbolj objektivno oceniti, ali je posamezna stran uspešna ali ne? Seveda pa je možno tudi, da vaša konkurenca svoje Facebook strani ne uporablja strateško in zato njihova FB stran ni uspešna.

Razmislite, kaj vse bi lahko objavljali na svoji Facebook strani


Koliko različnih objav lahko najdete za vašo FB stran? Kakšne zgodbe si lahko predstavljate? Kakšne slike bi lahko objavljali in kaj bi napisali zraven?  Če najdete najmanj 20 različnih vsebin, je to lahko dober znak. Vendar, POZOR. Ne pozabite, da vaša FB stran terja vsebine 365 dni v letu. Jih boste zmogli pripraviti toliko?

So vaše zgodbe primerne za na FB?


Je tematika vaših zgodb primerna za FB? Facebook je lahkoten, poln slik, filmčkov in zabavnih vsebin, zato s kakšno »težko« temo, na primer polaganje ploščic, zaključna dela v gradbeništvu ali pa CNC rezkanje, ne boste prišli daleč. Seveda obstaja možnost, da greste »okoli riti v žep« in morda predstavljate končne izdelke, vendar pa boste verjetno za končni učinek v tem primeru porabili preveč časa in truda.

Posvetujte se s strokovnjakom


Če sami ne morete oceniti, ali je vaša dejavnost primerna za Facebook, lahko poiščete pomoč. Strokovnjak, ki Facebook pozna do obisti, vam bo hitro in objektivno povedal, ali je primerna in morda tudi, na kakšen način. S tem boste prihranili precej razmišljanja in se boste lažje odločili.

Če se na koncu izkaže, da Facebook za vaše podjetje ni primeren, začnite preverjati, kam usmeriti svojo energijo, da bo promocija vašega podjetja uspešna oziroma učinkovita. Prva alternativa Facebooku je seveda Google in vaša spletna stran, kjer lahko z enakim vložkom dosežete enake (ali celo boljše) rezultate kot pa na Facebooku.

Mojca Pušlar

fpulse, facebook strani za podjetja, ki dajejo rezultate

https://www.facebook.com/mojcafpulse/

 

Hvala za branje tega prispevka. Če vam je bil všeč, vas prosim, da ga delite svojim prijateljem, povezavam ali sledilcem na družbenih omrežjih, saj lahko koristi tudi njim.   

Če želite prejemati obvestila o novih prispevkih, vas vabim, da se prijavite na prejemanje novic.

Morda vas zanima tudi: Uporaba družbenih omrežij v Sloveniji v številkah

 

Show Buttons
Hide Buttons