Business Design Thinking v podjetništvu? Kaj je to?

Design thinking je metoda, ki so jo do pred kratkim najpogosteje uporabljali oblikovalci za reševanje kompleksnih problemov in iskanja želenih rešitev za svoje stranke. Z rastjo zavesti o pomenu oblikovanja poslovnih modelov pa ta metoda postaja vse bolj uporabljana tudi v podjetništvu. V nadaljevanju je predstavljenih pet načel, ki vam lahko koristijo pri vašem delu.

Usmerjeni bodite k ljudem

V središče svoje zgodbe postavite ljudi, ne predmete. Če delujete iz te perspektive, boste ustvarjali vrednost  ne le za vaše stranke, pač pa za vse ključne deležnike vašega delovanja, tudi zaposlene, dobavitelje in ponudnike.

 Razmišljajte vizualno in pripovedujte zgodbe

Vizualizacija omogoča, da enostavneje in bolj jasno izmenjujemo ideje in jih razvijamo z drugimi. Vizualno pripovedovanje zgodb omogoča, da ideje zaživijo in hkrati ustvarja razumevanje in usklajevanje.  Oboje prispeva k hitrejšemu sprejemanju odločitev. Nekaj več o tem si lahko preberete tudi v tem prispevku.

Delajte in ustvarjajte v skupini

Povezujte različne poglede. Ustvarjanje rešitev v multidisciplinarnih skupinah gradi podporo in lahko vodi k prodornim idejam.

Rastite z aktivnim ponavljanjem

Gradite razumevanje. Ponovitve vam omogočajo, da se učite v procesu ustvarjanja. Rezultat je hitrejše, bolj uspešno prilagajanje in razvoj vaših idej, rešitev in / ali strategij.

Vzdržujte celosten pogled

Na organizacijo (oz. na svoje delovanje in učinke le tega, če ste samozaposleni) glejte kot na dinamičen, odprt sistem medsebojno povezanih procesov. To izhodišče vam lahko pomaga prepoznati priložnosti, poiskati rešitve za trenutne težave, izboljšati učinkovitost in ustvariti kontekst za razumevanje.

Povzeto po »The art of opportunity« (Marc Sniukas, Parker Lee in Matt Morasky; Wiley, 2016).

Hvala za branje tega prispevka. Če vam je bil všeč, ga posredujte svojim prijateljem, povezavam ali sledilcem na družbenih omrežjih. Morda lahko koristi tudi njim.   

Če želite prejemati obvestila o novih prispevkih, dogodkih in delavnicah na to temo, vas vabim, da se prijavite na prejemanje novic. 

Morda vas zanima tudi:

Kaj je potrebno početi, da bo poslovni model deloval?

Kako dostopamo do strank?

Kako gradimo odnose s strankami?

Kdo vse so lahko naše stranke?

Kakšen je vaš poslovni model?

Kako najlažje oblikujemo poslovni model?

Zakaj bi se udeležil delavnice o oblikovanju poslovnih modelov?

Show Buttons
Hide Buttons